Buat pertama kalinya, Madinah Haj Ministry telah melancarkan perkhidmatan komunikasi secara online melalui beberapa saluran social networking, seperti Twitter dan Facebook.
Kementerian itu turut menyediakan saluran telefon yang boleh di hubungi untuk sebarang pertanyaan oleh para jemaah.
Muhammad Al-Beijawi, ketua kementerian berkata langkah ini adalah sebagai salah satu usaha untuk memperbaiki dan menaiktaraf perkhidmatan Haji dan Umrah.
Kementerian ini akan memastikan perkhidmatan baru ini menepati piawaian dan kualiti yang di tetapkan untuk memastikan perhidmatan yang cemerlang kepada jemaah haji dan umrah.
Buat masa ini ia masih lagi di dalam Bahasa Arab, tetapi ia akan dinaiktaraf secara berperingkat.
Buat masa ini ia masih lagi di dalam Bahasa Arab, tetapi ia akan dinaiktaraf secara berperingkat.
Untuk bakal jemaah haji dan umrah, ini maklumat berkaitan perkhidmatan tersebut:
Haj Ministry's Twitter account: Hajmadina@
Facebook account: Hajmadina
E-mail: care@haj.gov.sa
Untuk berita lanjut dalam Bahasa Inggeris, sila klik di sini http://www.arabnews.com/news/574301
No comments:
Post a Comment