Commercial Break

Monday, February 18, 2013

Peluang mengerjakan umrah dengan tambang yang murah

Air Asia telah memulakan penerbangan pertamanya ke Jeddah semalam. Mungkin peluang ini boleh direbut bagi individu yang mahu menggunakan tambah murah untuk mengerjakan umrah. Namun begitu, sebelum menempah sebarang penerbangan dengan hajat untuk mengerjakan umrah, ada beberapa perkara yang harus di ambil kira dan di selidiki terlebih dahulu iaitu:-

1) Visa umrah, wajib!! Bagaimana nak dapat visa umrah? Prosedur apa yang perlu di ikuti?
2) Mutawif -sekiranya anda tidak berpengalaman menjejakkan kaki di tanah suci atau kurang ilmu mengenai umrah. 
3) Hotel - cara-cara nak booking hotel sejak di Malaysia lagi dan sebagainya.
4) Kos pengangkutan dan cara pengangkutan dari dan ke Jeddah. Kos pengangkutan ke tempat-tempat ziarah.
5) Program Ziarah lengkap. Ambil peluang untuk ziarah terutamanya untuk yang pertama kali menjejakkan kaki di tanah suci. Ia tidak wajib tetapi ia amat signifikan untuk kita mengambil tahu sirah dan sejarah lokasi-lokasi yang amat bersejarah dalam Islam.

Walaubagaimana pun apa yang penting pergilah dengan seikhlas hati, dengan setulus tujuan semuanya kerana Allah semata-mata. Ingat segala Ibadah yang Wajib yang perlu di laksanakan, kerana ia bukannya melancong. Ia adalah IBADAH.

Berikut berita mengenai penerbangan pertama Air Asia ke Jeddah.



AirAsia X’s debut flight to Jeddah takes off

Sepang (Malaysia), 1 days ago

AirAsia X, a leading long-haul, low-fare airline and affiliate of the AirAsia Group, on Saturday celebrated its inaugural flight to Jeddah from Malaysian capital Kuala Lumpur as part of its efforts to promote te Saudi city as the gateway to Makkah and Madinah.

The flight, D7 174, took off from the Low Cost Carrier Terminal (LCCT) at Kuala Lumpur at 4.30pm with 100 per cent passenger load. The flight is bound to arrive at King Abdul Aziz International Airport, Jeddah at 9pm, said a statement from the airline.

To mark the inaugural flight, AirAsia X treated the public at LCCT with kurma giveaways. The guests flying on the debut flight were showered with goodies by AirAsia X’s employees dressed in Arabic attire at the departure hall.

AirAsia X will fly to Jeddah thrice a week which will be increased to four from May onwards, the statement added.-TradeArabia News Service

Sumber:
http://www.tradearabia.com/news/TTN_230775.html

1 comment:

  1. Saya ingin tahu cara menempah visa... sebabnya saya tak tahu. Apa caranya ya...?

    ReplyDelete