Commercial Break

Monday, August 5, 2019

TIPS PILIH SUNBLOCK

SUNBLOCK.
Salah satu langkah dalam penjagaan kulit yang orang sering pandang enteng.
Ramai yang tak aware, betapa pentingnya pakai sunblock. Juga sangat-sangat pentingnya pilih sunblock yang betul untuk make sure kulit terpelihara sentiasa. Pilih sebarangan sunblock mungkin akan memudaratkan kulit.

Kenapa sunbock penting?
Seriously, sunblock amat-amat juta-juta kali sangat penting untuk maintain kulit wajah yang sihat. (Dah berapa kali perkataan penting keluar dalam ayat yang belum nak berapa banyak ni haha!)
Bab-bab pilih sunblock, saya memang fussy.
Dah berpengalaman, dulu sejenis tak kisah hantam saja apa jenis sunblock pun boleh masuk kononnya asalkan namanya sunblock. SPF apa pun tak kisah asalkan ada SPF. Sejenis perangai tak titikberatkan sunblock jadi pernah rasa burn yang teruk di muka semasa travel. Menyesal weh.
Lepas tu baru sedar betapa kulit wajah akan jadi tak elok dek matahari, bukan sahaja akan alami kesan burn. 

Malah ikut study, ianya boleh jadi lebih teruk kerana matahari mengakibatkan kurangnya keanjalan kulit (kedut), pigmentasi, jerawat, kulit kusam dan banyak lagi masalah kulit bakal melanda.
Kali ini saya nak share sunblock kesukaan saya sekarang. Setelah di tawarkan by Dr Eslee untuk cuba produk diorang dan sebelum amalkan sunblock ini , puas saya research dulu just to ensure agar sunblock ini menepati ciri-ciri sunblock yang bagus. Nak tepek kat muka secara berterusan lah katakan. Dan kini ianya menjadi sunblock kegemaran saya.


Itulah Dr Eslee Physical Sunscreen SPF 50++ PA+++.

Banyak betul +++ kan. Sebab sunblock ini memang superb +++ pun.


CIRI-CIRI YANG SAYA SUKA pada sunblock Dr Eslee ini ialah:

1) UV Protection dengan PA+++.

PA bermaksud kekuatan pelindung matahari tersebut daripada cahaya jenis UVA. Semakin banyak simbol “+” bermaksud semakin kuat pelindung matahari daripada cahaya jenis UVA.

Sunblock Dr Eslee ini mempunyai PA+++. Superb giler kot.

2) SPF 50++.
Ianya bermaksud Sun Protection Factor. Ianya melambangkan berapa lama mampu melindungi kulit kita dari sinaran UVB.


3) Mineral Based Sunscreen.
Tiada parabens, pewangi, pewarna dan chemical UV absorbers yang bukan-bukan, maka ianya sangat sesuai untuk semua jenis kulit hatta kulit sensitif sekali pun. Actually bahan-bahan chemical absorbers dan bahan-bahan yang tak semenggah inilah yang buatkan kulit gatal-gatal dan tidak selesa. Jangan coba-coba. Tak kena jangka masa pendek, maybe kesan teruk akan jadi bila gunakan untuk jangka masa Panjang.


4) 100% Physical Protection from UV Rays
Bagusnye Physical Suncreen ini kerana ianya tidak berminyak/melekit dan nampak glow, but still matte kat skin. Kalau pakai sunscreen jenis Physical ni takdela nampak bertompok-tompok bila berpeluh. Sesuai sangat kalau berpeluh-peluh atau sedang lakukan aktiviti luar.



5) Sangat selamat sehinggakan baby pun boleh guna tau
.
Sesuai untuk semua jenis kulit kekdahnya. Tak kira usia.

6) Jenama Dr Eslee itu sendiri!
 Korang yang belum pernah pasal Dr Eslee, jenama ini telah ada sejak tahun 2000 di Korea dan diasaskan oleh Dr Lee,proffesor dermatologi yang terkenal. Jenama ini adalah peneraju utama kosmetik dermatology di Korea dan kini digunakan oleh hampir 700 pusat penjagaan kulit dan kecantikan di Korea. Ianya terbukti berkesan dan selamat dengan terdaftarnya ia di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Gambar menunjukkan kebaikan-kebaikan sunblock Dr Eslee.

Sunblock Dr Eslee Bersama pecuci muka kesukaan

Bagaimana caranya untuk dapatkan Dr Eslee Physical Sunscreen SPF 50++ PA+++ ni?

Senang jer, dan yang bestnya Dr Eslee ada buat promo gempak buat pembaca blog ini sahaja tau. Promo khas untuk Sunscreen ini iaitu diskaun tak boleh belah sebanyak 53%! Selain itu 20% diskaun untuk produk-produk Dr Eslee yang lain.

OMG kena dapatkan sekarang sebelum abes promo atau abes stok.

Bagaimana cara-caranya nak grab promo ini? Mudah saja:


1) Untuk pembelian sila daftar dulu dengan link di bawah. Kalau korang daftar dengan link di bawah, korang akan dapat special promo diskaun 52% untuk sunscreen ini dan juga sebarang pembelian produk lain korang akan automatic dapat 20% diskaun.
Daftar guna link ini:


2) Kalau korang klik link ni, korang akan di bawa ke page ini:





3) Lepas masukkan butir-butir diri, jangan lupa masukkan code IJA888 seperti dalam kotak merah kat atas tu. Dengan kod ni korang akan dapat banyak keistimewaan antaranya ialah 20% diskaun atas setiap pembelian produk, dan juga akan sentiasa up-to-date dengan segala promo khas Dr Eslee. Dr Eslee ni sentiasa buat promo khas gila-gila and mengancam tau.

4) Selain dari itu, korang akan dapat voucher reward untuk setiap pembelian. Voucher ini boleh di gunakan untuk dapat diskaun lebih pada pembelian seterusnya.

5) Penghantaran percuma untuk pembelian RM50 dan ke atas. Bawah RM 50 caj penghantaran hanya RM 5 sahaja.

6) Menjadi antara yang pertama mendapat maklumat promosi dan aktiviti dari produk Dr.Eslee

7) Korang juga boleh request sample tau kot-kot nak try dulu samada produk tu sesuai dengan kulit atau tidak.


Okeh, done bebel pasal penjagaan kulit hari ni. By the way, kalau korang nak tips pilih pencuci muka yang bagus, korang boleh klik sini tips pilih pencuci muka.

InsyaAllah banyak lagi post pasal kulit in the future. Please follow rapat-rapat..Thank uuuuu.


No comments:

Post a Comment