Commercial Break

Wednesday, December 23, 2015

Perjalanan ke Istanbul

Pukul 4.45 petang di Buyuk Otogar. Kami agak relaks-relaks dan berjalan perlahan menujuk ke kaunter bas Metro untuk tujuan tumpang letak bagasi. Tiket ke Istanbul yang telah di beli sehari sebelumnya ialah pada pukul 6.30 petang. Ada banyak masa lagi sebelum tiba waktu itu. 

Setibanya di kaunter, mengetahui kami akan menaiki bas ke Istanbul, penjaga kaunter tiba-tiba menawarkan kami menaiki bas pada pukul 5 petang yang akan bertolak lebih kurang 15 minit lagi. Rezeki terpijak. Pastilah kami tidak melepaskan peluang untuk ke Istanbul lebih awal.

Pukul 5 tepat bas bertolak meninggalkan Bursa Otogar, dan kami tidak sempat menyaksikan pemandangan lama-lama kerana tidak sampai beberapa minit kami sudah tertidur kepenatan.

Lebih kurang dalam satu jam lebih kemudian kami terjaga dan mendapati bas kami sudah berada di atas feri yang besar. Terkejut jugak. Masa mula tido ada kat atas daratan lagi, bila dah bangun sudah berasa di lautan. 


Kami turun bersiar-siar di dalam feri dan duduk-duduk sambil menikmati makanan ringan yang dijual di dalam feri. Rupa-rupanya, perjalanan menaiki feri menyeberangi selat boleh menjimatkan masa berbanding jalan darat menyeberangi jambatan.



Selepas bas turun dari feri, lebih kurang sejam kemudian baru kami tiba di Istanbul Otogar.

1 comment:

  1. assalamualaikum..seronoknya boleh berjalan ke sana...saya entah bila dapat peluang ke sana....

    btw jemput join segmen saya ye :)

    Join List Belog Best
    http://www.yayacendana.com/2015/12/join-list-belog-best.html

    ReplyDelete