Commercial Break

Wednesday, January 28, 2015

AUCKLAND - Parnell, Heritage Roses Garden dan Mission Bay

Parnell merupakan salah satu kawasan yang tertua di Auckand. Antara yang menarik di sini ialah Parnell Street. Sekiranya mahu merasai gabungan suasana 'lama' dan 'moden' di Auckland, di sinilah tempatnya kerana di sini kita akan dapat lihat bangunan-bangunan yang memaparkan senibina lama yang masih di jaga rapi. Walaupun lama, masih terselit sedikit arus kemodenan yang di suntik tanpa menjejaskan rupa asalnya.

Cuma, untuk membeli-belah secara sesuka hati, di sini hanya terdapat outlet dan butik-butik mahal. 




Heritage Rose Nancy Steen Garden pula terletak berdekatan Parnell Street.  Istimewanya di sini terdapat pelbagai jenis dan warna ros..ada ros asal NZ, ros yang di bawa dari Europe, rose kacukan, ros gemuk, ros kurus, ros tinggi, ros rendah dan banyak lagi.  Dan yang penting, masuk adalah PERCUMA!!



Mission Bay pula ialah antara kawasan tepi pantai yang terkenal di Auckland. Pantainya cantik dan bersih. Kalau nak singgah makan-makan, di sini banyak pilihan. Dan juga, tempat ini sesuai sangat untuk mereka yang suka aktiviti di tepi pantai. Nak berkelah pun boleh. Mudah sahaja cara nak ke sini, naik bas tepi Central Train Station, 20 minit je dah sampai.




Kesemua tempat-tempat menarik di atas, masuk adalah PERCUMA!! Best betul baca blog ni kali ni kannn..semua tempa percuma je he he he.


No comments:

Post a Comment