Commercial Break

Wednesday, September 17, 2014

Pengalaman berkunjung ke Aquaria KLCC







Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum w.b.t

Maaf blog, kerana dah lama tak update blog. Super busy.

Busy macam mana pun kena juga cari masa untuk blog yang di sayangi jiwa dan raga ini.

Today nak cerita mengenai pengalaman kami ke Aquaria KLCC dua hari yang lepas. Tiket ke Aquaria ni di beli di Matta fair jadi harganya memang lebih murah daripada harga biasa. Harga promosi Matta fair ialah RM 99 for 2 adults 2 children plus RM 16 for 1 child. Total: RM 115.  

Harga sebenar kalau takde promosi : Dewasa RM 38.00 kanak-kanak RM28.00. Ringkasannya, total harga untuk dua orang dewasa dan 3 orang kanak-kanak ialah RM 132.

Boleh tahan banyak juga beza tu.

So next time sape nak pergi Aquaria dengan harga yang murah beli dengan harga promo di Matta fair.

Mungkin ada yang curious dan tanya, "Menarik atau tidak pengalaman di Aquaria?"

Frankly speaking, for the kids, it is an amazing place to learn, discover and experience.

And for the adults, rasa macam nak speechless tapi tiada waktu untuk sedetik speechless sebab sibuk menjawab segala macam pertanyaan dan kemusykilan kanak-kanak.

Jadi, dalam seumur hidup, at least kena pergi sekali, macam dalam tv kata tu, sayangilah Malaysia kita. Kalau sayangi Malaysia, antaranya kena kenali tempat2 menarik di Malaysia.

Dan I believe, Aquaria akan jadi lebih hebat daripada yag sekarang ini sebab ada beberapa ruang akan dalam renovation untuk upgrade lagi dengan pelbagai lagi species ikan.

Yang bestnya di Aquaria ni, setiap jam ada di sediakan pelbagai aktiviti-aktiviti tertentu contohnya Touch Pool(Bamboo Shark), Aquatheather (Variety of fish), Feed and Make your own jellyfish dan macam-macam lagi. Tak kira dewasa atau kanak-kanak pasti teruja.

Jadi, sebelum pergi Aquaria better plan dulu siap-siap dan tahu apa aktiviti yang akan di adakan, pukul berapa dan sebagainya.  

Yang bestnya Aquaria di buka pada setiap hari daripada pukul 10.30 pagi sehingga 8.00 malam. (Ikan-ikan kan Aquaria tak cuti tau..setiap hari ada show).

For you guys out there yang terdetik rasa macam nak datang sini, jom tengok gambar-gambar ini ambil feel dulu :-)











No comments:

Post a Comment